Bloggen har flyttat till samtalforallablog.wordpress.com

söndag 8 februari 2015

Den goda viljan

Den dagen kommer. Det ögonblicket finns när vi slutar att bli rädda. När vi inte längre oroas för framtiden. När vi inte längre styrs av dåtidens oförrätter och strategier. När rädslan för det nya välkomnas på samma sätt som minnena av det gamla. Den dagen när vi anger en annan frekvens och harmoni. 

Den tiden kommer när inget känns farligt och allt är möjligt. Den tiden kommer när vårt inre inte längre är ett tempel över det gamla utan öppna ytor för allt nytt. Den tiden kommer när vi inte längre räds över vårt åldrande utan är beredd att möta en ny tid. Den tiden kommer när vi är öppna för förändring och vill möta den kunskap den bär med sig. Den tiden kommer när det nya och det gamla har bytt plats. Den tiden kommer när vi upptäcker att vi aldrig saknat det vi trott vi förlorat eller trott vi aldrig haft. Den tiden kommer när vi älskar oss själva precis på samma sätt som vi älskat andra eller alla saker vi haft. Den tiden kommer när vi är den vi är och vi har det vi har och det är gott nog. Den tiden kommer när vi är fyllda av kärlek. 

Den goda viljan att försöka för att finna är här när jag väljer att den är här. 

När den goda viljan kommer i mig är jag inte längre rädd. När den goda viljan är i mig är det också den goda viljan jag möter i andra. Då finns det ingen fara. Då möter jag alla med en öppen famn. Då är jag inte längre rädd. Då vill jag mer än vad jag inte vill. 

När jag är rädd då vet jag sedan länge hur allt ska sluta. När rädslan försvunnit vet jag inte längre hur det kommer att sluta. 

Den goda viljan i mig är inte rädd. Den goda viljan i mig är öppen och välkomnande. Den goda viljan är vänlig och bjuder in. Den goda viljan är förlåtande. Den goda viljan möter andra med värme och ett leende. Den goda viljan vill alla väl. 

Den goda viljan är jag. 

Är den goda viljan du? 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Johan Andersson
Ystadsvägen 28
121 49 Johanneshov
0762- 289948