Bloggen har flyttat till samtalforallablog.wordpress.com

onsdag 4 februari 2015

Livet är

Livet är. Det finns så mycket som händer där ute, där ute utanför mig. Det är inte nog med att det händer saker inuti mig själv utan det händer en massa utanför mig själv.

Livet är. Livet gör. Andra är och andra gör. Sjukdomar kommer och går. Saker händer som påverkar mig. Människor föds och människor dör. Det bara är så. 

Livet är bara så och vad jag kan göra är att förhålla mig till allt detta. 

Jag lär mig att livet och världen inte är skyldig mig något. Hur jag vill ha det väljer jag själv. Hur jag haft det kan jag inget göra åt.. 

Jag lär mig att till slut kommer döden att segra och jag väljer att förstå att så är flödet. Allt är en del av universums flöde.
 
Till slut ska vi alla dö.

Jag lär mig under tiden att hitta ett liv som passar mig där jag gör mina val. Livet har sin gilla gång och jag lär mig förstå och leva med det.



Jag vinner genom att förhålla mig till detta liv och göra det bästa av situationen.

Tack för att just jag finns just nu på denna jord just här.

Hur ser du på livet och på döden?

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Johan Andersson
Ystadsvägen 28
121 49 Johanneshov
0762- 289948