Bloggen har flyttat till samtalforallablog.wordpress.com

onsdag 25 februari 2015

Livsverk och passion

Vad är mitt livsverk och min passion? Har jag något för huvud taget? 

Livet flöt på, relationer kom och gick. Jag var sambo och gift. Två fina söner. Sommarhus och en bra lägenhet i stan. Jag hade vad jag behövde. 

Men vad hade jag för mål i livet? Vad var mitt livsverk och vad var det som jag kände passion för? Vad gjorde att jag kunde känna att jag verkligen brann för något? 

Jo jag tog hand om mina barn. Jag gav killarna en start i livet. Mina relationer, kompisar, byggde hus. Men var det min passion eller vad var det? 

Sönerna självklart både en passion och definitivt ett livsverk. Men var det sedan? Tog passionen och livsverket slut där? Sönerna klarar sig själva och ska finna sin passion och sina livsverk. 

För mig fortsätter livet med ny passion och nytt livsverk. Mitt liv är inte slut, kanske har det bara börjat.

Jag hade en passion i livet som nästan höll på att ta livet av mig. Min eviga jakt på  livet och jakten på bekräftelse tog kraften från mycket annat och störde ut mitt fokus som då egentligen till 100 % skulle vara ett jag i balans så jag kunde ge väldigt mycket till mina barn. Jag var inte i balans under väldigt långt tid även fast jag i stunder trodde det. 

Nu är jag betydligt närmare den balansen. Få saker gör mig stressad även fast det händer. Jag sätter mål och jag är öppen för de livsverk som redan finns i mig men som jag länge trott jag skulle söka utanför mig själv. Jag har en passion som jag är uppmärksam på, tillåter att blomma ut och vågar lita på.

Mitt livsverk är jag och min passion är att hitta balansen i mitt liv där jag en dag när jag lämnar denna jord strax innan säger att jag har haft ett helt underbart lärorikt liv.

Det som ligger bakom mig eller det som väntar framför mig är aldrig större än det som är inom mig. 

Vad är ditt livsverk idag och vad är din passion? 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Johan Andersson
Ystadsvägen 28
121 49 Johanneshov
0762- 289948