Bloggen har flyttat till samtalforallablog.wordpress.com

fredag 27 februari 2015

Rädslan drake

Rädslan är där i kroppen. Smygande eller brutalt närvarande i stunden. Den kommer och får mig att fly eller så ser den till att jag inte gör det jag vill göra. Rädslan klär sig i olika skepnader som en turanusaurus Rex skräckinjagande och farligt eller smyger sig på som en bakterier och formligen gör mig kraftlös. Den kommer plötsligt och får mig att agera och reagera på sätt som skrämmer mig och får mig att känna skuld. Den för mig i situationer som jag egentligen med min rädsla försöker undvika. Jag är i klorna på honom denna eldsprutande drake.

Men jag har ett vapen. Jag har ett vapen som får draken att vika undan och bli som det lenaste gosedjur. Vapnet är inte hemligt och fungerar varje gång. Mitt vapen är ljuset. När jag lyser på draken försvinner han eller blir svag. Han tål nämligen inte att synas och när jag väljer att möta honom. Han klarar inte av när jag möter hans skräck med mitt mod och vågar trotsa honom. När jag möter draken och slår tillbaka. Jag är inte rädd för dig och jag gör det du inte vill att jag ska göra. Jag besegrar dig och jag vill det för jag vet att bakom dig ligger mitt öppna liv där allt är möjligt. 

När jag gör det jag är rädd för och ersätter rädsla med mod vinner jag. 

Hur hanterar du dina rädsla? 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Johan Andersson
Ystadsvägen 28
121 49 Johanneshov
0762- 289948