Bloggen har flyttat till samtalforallablog.wordpress.com

söndag 15 februari 2015

Sluta aldrig

Vi gör saker som känns rätt för oss. Men få eller kanske ingen håller med eller tycker samma som vi. Då är det lätt att tvivla. Då är det lätt att släppa taget om det som vi själva tror på och brinner för. Då är det lätt att ge upp något som kanske är brilliant för oss själva. 

Begär inte att andra ska förstå. Förvänta dig inte att andra ska bekräfta det du gör. Tro inte att du har fel bara för att andra tror att de har rätt. Ni spelar bara i olika divisioner och har inte samma visioner, tankar och idéer. 

Det är lätt att ge upp när bekräftelsen uteblir. Det är lätt att tappa fokus och tappa taget. Det är lätt att ställa sig i ledet  tillsammans med alla andra och inte avvika. 

Sluta aldrig göra det du tror på. Även fast ingen annan just då tror på din idée eller det du gör. Strunta i alla som inte "likar" det du säger eller gör på Facebook eller visar din uppmärksamhet på annat sätt. De är inte du och de vet inte än vilken gåva du bär på. Våga stå kvar och gör det du tror på. Du blir en vinnare för dig.

Kanske är det så att det finna mängder av människor som i det tysta betraktar dig men som inte ännu vågar ta ett steg framåt för att tala om det för dig. Du har ingen aning. 

Det är lätt att fastna i bekräftelsen som en värdemätare för vad som är rätt och fel. 

Och visst är det så att känslan att bli sedd stärker tron på vår egen förmåga. 

Våga va just den känslan i dig själv för den kommer alltid att göra dig till en vinnare. Våga älska dig själv och det du gör.

Jag tvivlar och tvekar ibland och får konstiga tankar och idéer omkring det jag gör och hur jag tänker. Jag tvekar och blir rädd. I de stunder detta sker gör jag vad jag kan för att boosta mig själv och påminna mig själv om mina tankar och visioner med det jag gör. Jag mister vänner och jag får nya det verkar som det är en del av evolutionen. Mina drömmar stämmer inte alltid överens med andras drömmar. Detta är en sanning som jag sakta i livet fått lära mig att möta och förstå.

Jag är och jag vågar stå kvar även fast jag ibland tvivlar eller får ompröva mina idéer. Jag är en människa som vågar. Jag är en människa som tror. Jag är en människa som vill. Jag är jag. 

Hur gör du när du tvivlar? 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Johan Andersson
Ystadsvägen 28
121 49 Johanneshov
0762- 289948