Bloggen har flyttat till samtalforallablog.wordpress.com

måndag 9 februari 2015

Vänlig

Vara vänlig är alltid framgångsrikt för mig och för andra. Vara vänlig öppna mina dörrar för att finna kärlek i mig och kärlek i relation med andra. Vara vänlig placerar mig själv i en mer avslappnad position i förhållande till mig men också i förhållande till andra. Vara vänlig föder ny vänlighet till mig själv och till andra. Vara vänlig öppnar vägar både för mig och andra som annars skulle vara stängda. 

Men för att kunna vara vänlig krävs det att jag själv gör ett eget arbete. Jag behöver vara i en sådan position att jag med min vänlighet gör med känsla och mening och att är ärlig. Jag behöver vara i en sådan position att min vänlighet inte trycker ner innehållen ilska, sorg eller aggression. Jag behöver vara i en sådan position att jag hittat en bra balans i mitt liv mellan mina tankar, känslor och handlingar. Jag behöver ha ett medvetet förhållningssätt till mig själv och vara uppmärksam med vad som sker i mig själv och vad som sker utanför mig själv. Jag behöver vara en medveten människa.

Om jag inte är detta finns risken att jag blir oärlig och det kommer att märkas och ge effekt.

Är jag uppmärksam och medveten om mig själv och mina beteenden och karaktärsdrag. Är jag beredd att förändra. Är jag villig att göra mitt bästa. Har jag en vilja  jag att mina avsikter ska vara vänliga. Då är allt möjligt.

Jag valde att börja med mig själv. Jag valde att vara vänlig mot mig själv. Resten blev ett resultat av detta.

Är du vänlig mot dig själv?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Johan Andersson
Ystadsvägen 28
121 49 Johanneshov
0762- 289948