Bloggen har flyttat till samtalforallablog.wordpress.com

måndag 9 mars 2015

Hjärtats hunger

Alla går vi och jagar efter något. Vi jagar efter ett jobb eller en middag för helgen. Vi jagar tid eller lust för att träna. Vi jagar pengar som vi sedan inte kan använda. Vi söker lyckan på olika sätt för att känna oss tillfreds. 

Det finns en hunger i våra hjärtan som aldrig slocknar. En hunger som aldrig verkar ta slut. En hunger som verkar omättlig och som kan få oss att göra vad som helst, även det vi kanske inte borde.

Jakten är ett gift i oss som ibland förstör det vi redan har. Vi ser inte det vi har utan vi ser det vi inte har. Vi får aldrig nog. 

Hungern i vårt hjärta vill aldrig dö. 

Vad är det jag jagar och vad är det som ska till för att känslan av mättnad ska komma? När kommer den dag och den stund när jag är tillfreds och kan känna lugnet? Lugnet som får mig att bara vara. Lugnet som släcker allt jagande.

Är det den dag jag lämnar denna jord eller kommer det att ske innan?

Den dag när allt inte behöver göras. Den dag när det som är just nu är tillräckligt nog. Den dag när jakten på det jag tror jag saknat slocknat. Den dag när minnen väcker kärlek. Den dag när jag inte behöver bli älskad av någon annan. Den dag när allt är förlåtet. Den dag skam och skuld ej längre är. Den dag jag är mig själv och det är tillräckligt nog.

Det finns en hunger i mitt hjärta som ingen mat kan mätta. Det finns en hunger i mitt hjärta som är min egen. Det finns en hunger i mitt hjärta.

Det finns en hunger i mitt hjärta som enbart jag vet hur den släcks och den hungern är det jag tror jag saknar.

Men någon sa mig att det jag saknar har jag och har alltid haft.

Så vad är det för hunger i mitt hjärta som inte vill slockna.

Jag har idag fått lite koll på denna hunger och det finns ett svar för mig.

Finns det ett svar för dig? Har du en hunger i ditt hjärta och vet du hur du ska släcka den?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Johan Andersson
Ystadsvägen 28
121 49 Johanneshov
0762- 289948