Bloggen har flyttat till samtalforallablog.wordpress.com

onsdag 27 maj 2015

Nej

Hur svårt kan det vara. Om jag innerst inne känner så, gör det. Men nej det blir inte så. Det bara inte blir så. Långt långt där inne bakom det jag känner, känner jag något annat. Det blir också det som styr. Jag var så övertygad och det kändes så självklart men ändå kommer det ur min mun något annat. På samma sätt i saker jag gör. 

Så hur svårt kan det egentligen vara att säga ordet? Nej, N E J! 

Tänk om jag missar något. Tänk om detta är en möjlighet? Tänk om jag inte får vara med senare? Tänk om jag inte blir älskad? Tänk om jag blir ensam och själv?

Det ligger i botten en gömd strategi som gör att det blåser en vind i en viss riktning. Vinden ja. Många gånger känns det också helt rätt och helt i riktning med min person. Men ibland blir det helt fel. 

Vid dessa tillfällen gör jag något som också innebär att jag får betala något inne i mig själv. Jag går mot mina egen vilja men stödjer en gammal strategi. I dessa lägen hade ett nej verkligen varit på plats. 

Det är inte fel att säga ja men ibland är ett nej ett bättre svar.

Finns det situationer för dig där du har svårt för att säga nej, även fast du skulle vilja det?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Johan Andersson
Ystadsvägen 28
121 49 Johanneshov
0762- 289948