Bloggen har flyttat till samtalforallablog.wordpress.com

tisdag 26 maj 2015

Skapa plats

När tankar och känslor upptas av något varje dag som inte släpper och detta påverkar mitt liv negativt här och nu är det ett tecken på att det är något som jag behöver göra. 

Det kan vara oro för någon annan eller ekonomiska bekymmer. Det kan vara missnöje på jobbet eller en vän som inte hör av sig. 

Men det kan också vara att vissa tankar upptar min tid genom att jag fokuserar på något särkilt varje dag som också leder till att jag definierar mig. Tankar om att jag är ensam, på sex, att jag inte är älskad, att jag inte har en hög position på jobbet, avundsjuka, harm osv. 

När tankar fyller mig fylls jag av känslor. När jag är fylld saknas plats för något annat. Är det något annat jag vill ha behöver jag skapa ny plats. Jag behöver göra ett avsked.  Jag behöver säga adjö. 

Först när jag lyfter bort något i mig ökar chansen att tänka annorlunda och känna annorlunda. 

Jag får en ny chans att definierar mig på ett annat sätt som kan vara bättre för mig.

Om det leder till att jag mår bättre styrs av vilket syfte jag har med det nya. 

Upptas dina tankar av sådant som definierar dig och som gör att det är brist på plats för annat? 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Johan Andersson
Ystadsvägen 28
121 49 Johanneshov
0762- 289948