Bloggen har flyttat till samtalforallablog.wordpress.com

söndag 28 juni 2015

Min framgång

När jag vet vem jag är och jag vet vad jag vill blir resten en enkel resa. 

Så frågan är. Vet du det egentligen?

Alla vet det. Alla har varit framgångsrika. Du har också varit framgångsrik men på ditt sätt med de förutsättningar du tänkte du hade tidigare. Alla har vi nått fram eftersom vi existerar här och nu. Våra mål ser bara lite olika ut. Ibland skiljer sig våra mål åt mellan vad vi tänker att vi har som mål och vad vi känner att vi har som mål. 

Alla når framgång med sina mål, tydliga eller otydliga. 

Frågan är mer om vi verkligen vet vad vi innerst inne vill. Frågan är om vi verkligen vet vem vi innerst inne är. Alla har vi mål men undermedvetet kanske målen inte är de mål vi tror vi har. Alla tror sig veta vem de är men få vet inte vem de verkligen är. För hade det varit så att vi visste hade vi också lyckats med de mål vi uttrycker. 

Så vad vi behöver göra är att ransaka oss själva. Vi behöver vara ärliga och sanna mot oss själva. Vi behöver granska oss själva och fråga oss: - Vad är det jag egentligen vill? - Vem är jag egentligen? 

Att sedan nå våra uppsatta mål är enbart ett hårt arbete, inget annat. 

Har du den framgång som du önskar? 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Johan Andersson
Ystadsvägen 28
121 49 Johanneshov
0762- 289948