Bloggen har flyttat till samtalforallablog.wordpress.com

söndag 14 juni 2015

Tack!

Tack för att du berättar vad du tycker om mig. Tack för att det regnar. Tack för att det är bilköer. Tack för att livet finns. Tack för att jag glömde nyckeln. Tack för att du finns. Tack för att det går att skriva blogg så enkelt. Tack för att blommorna blommar och ger mig alla dessa färger. Tack för att jag har sällskap. Tack för att jag är ensam. Tack för att jag har punktering. Tack för att jag har arbete och kan få en inkomst. Tack för min kärlek. Tack för att jag bor i en storstad. Tack för att skärgården finns så nära. Tack för att jag jag blev upptäckt i min otrohet. Tack för att människor lämnande mig. Tack för att grannen bjuder in mig på fika. Tack för att den andra grannen inte hälsar. Tack för att jag är den jag är.

Allt, precis allt finns det en tacksamhet för. Det som sker är livet. Livet är jag tacksam för. Jag lär mig av allt. Det goda gör det enkelt i livet och det svåra utmanar mig. Vad som är enkelt eller svårt är enbart en värdering mina tankar gör som påverkar mina känslor. Det som är enkelt en dag är svårt en annan. Allt utmanar mina känslor och mitt sätt att hantera det som sker utanför mig själv. 

Jag säger inte att jag alltid kan hantera detta när det utmanar mig men det är så här det är. Detta är något som jag alltid behöver gå tillbaka till. Jag behöver ställa mig frågan: "- Vad är det jag har att tacka för idag eller just nu?". 

Bara en sådan enkel sak att någon talar om för mig vem de tycker att jag är och hur jag beter mig är något att vara tacksam för. Tänk att denna människa valt att ägna tid för bara mig och spegla det han eller hon tycker. Visst är det fantastiskt även fast det inte alltid bara är trevliga saker jag får höra. 

Tacksamhet är något jag skulle önska att alla kunde välja att känna. Det blir lite enklare då. Bara att säga ordet uppfyller mig med värme på något sätt. Dagen blir enklare. Jobbet blir enklare. Livet blir enklare. 

Så tack! 

Vad har du att tacka för? 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Johan Andersson
Ystadsvägen 28
121 49 Johanneshov
0762- 289948