Bloggen har flyttat till samtalforallablog.wordpress.com

måndag 31 augusti 2015

Du får alltid rätt

Vad du än tror så får du rätt. För det du tror på blir rätt. Tankarna vi har och känslorna som bekräftar har alltid rätt utifrån dig själv. Inte utifrån mig men utifrån dig själv. 

Oavsett om du tror att du kan eller att du tror att du inte kan så kommer du att få rätt. Så stark är dina tankar. Jag tror att du inte riktigt förstår vilka krafter du går och bär på för hade du förstått hade du kanske gjort annorlunda. Då hade du kanske varit mer medveten på vad du faktiskt fokuserar på och på ett annat sätt gjort dina val än så som du gör idag. Jo du gör det redan idag det är det som är grejen och jag vet att du vill det du fokuserar på även fast du säger motsatsen eftersom jag ser hur det blir för dig. 

Allt är som alladinlampan. Allt som mannen önskade fick han, om och om igen. Allt eftersom han attraherades av olika saker som blev önskningar. Attraktionen att inte älska sig själv. Attraktionen att vara fattig. Attraktionen att inte vara älskad. Attraktionen att bära på sin historia. Attraktionen att vara ensam. Attraktionen att känna tristess. Attraktionen att känna kärlek. Attraktionen att känna att du har allt. Attraktionen att du är älskad. Attraktionen av tacksamhet. Attraktionen att du är i gemenskap.

Fattar du? 

När jag tänker att det är möjligt blir det möjligt. När jag tänker att det inte är möjligt är det inte möjligt. 

Detta kallas hemligheten, the secret eller attraktionslagen. Hemligheten som alla använder sig av dagligen. Vi använder det men är inte medvetna om det. 

Hemligheten ligger i att tänka att jag är rik om jag vill vara rik. Inte tänka att jag är fattig. Tanken är att tänka att jag är älskad för då blir jag älskad. Mitt fokus gör det jag behöver för att det ska bli som jag vill. Inte bara jag utan alla andra kommer att förstå genom att se på mig, lyssna på mig och de kommer att förstå vad jag vill. 

När jag tittar tillbaka är det uppenbart hur allt blivit som det blivit. Det är som en karta med tydliga utmarkeringar och allt har blivit som det varit sagt. 

Istället för att attrahera detta:
Jag har inget.
Jag är inte älskad.
Jag är fattig. 
Jag är inte nöjd.
Jag är ful. 
Jag är ledsen.
Jag är låst.
Jag är dum.
Jag är rädd.
Jag är svag. 
Jag är ett offer.

Attraheras jag av detta:
Jag har allt.
Jag är älskad. 
Jag är rik.
Jag är tacksam.
Jag är vacker.
Jag är glad.
Jag är fri.
Jag är klok.
Jag är smart.
Jag är orädd när det behövs.
Jag har en egen vilja och kan agera.

Vad väljer du och vad vill du? Hur vill du använda dig av denna hemlighet? 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Johan Andersson
Ystadsvägen 28
121 49 Johanneshov
0762- 289948