Bloggen har flyttat till samtalforallablog.wordpress.com

söndag 20 september 2015

Attraktion gör det jag tänker

Allt jag attraheras av och då talar jag om allt både det jag verkligen vill och det jag kanske inte tro att jag vill söker upp mig. Det styr mig i den riktning jag sätter mina tankar. Detta är oundvikligt och kan kännas som en naturlag. Det blir bara så. 

Tänker jag på att jag är ett offer blir jag ett offer. Tänker jag att jag är en hjälte blir jag en hjälte. Tänker jag att jag är rik blir jag rik. Tänker jag att jag är fattig blir jag fattig. Tänker jag att jag är den lyckligaste människan på jorden blir jag just precis det. Allt jag låter mig själv attraheras av kommer att gå i uppfyllelse. Allt.

Så pass upp på vad du tänker på och hur du tänker på det. Att säga att jag vill bli rik förutsätter att du är fattig. Att tänka att du är rik gör dig däremot rik. 

Jag har haft det bedrövlig i min uppväxt så vad kan förväntas i resten av mitt liv eller kan jag tänka fantastiskt att jag har det så bra idag jämfört med hur det var när jag växte upp.  

Det kan uppfattas som detaljer men är helt avgörande. Jag upptäcker ibland hur jag verkligen egentligen tänker och att det styr hela min personlighet och var jag befinner mig. 

Jag kliver ibland fel och borde inte bli överraskad av resultatet. Då handlar det om att tänka om. Processen behöver pågå ständigt. 

Tänker du på ett sätt som får dig att leva det liv du vill leva? 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Johan Andersson
Ystadsvägen 28
121 49 Johanneshov
0762- 289948