Bloggen har flyttat till samtalforallablog.wordpress.com

tisdag 10 november 2015

Att gå över gränsen

Vi lever våra liv. Vi lever våra liv styrt av våra egna och andras värderingar. Vi lever våra liv med moral och etik. Vi lever våra liv i en önskan om att få vara med. Vi lever våra liv på jakt efter att bli älskad. Vi lever våra liv för att söka närheten och bekräftelse. Vi lever våra liv på jakt. Vi söker i våra liv för att fylla det med något vi tror vi inte har. 

När vi jagar vill vi så strakt finna det vi söker. Vi jagar och söker mer. Vi jagar och ställer högre krav på hur det ska vara. Det blir ibland som en kemisk drog där effekterna avtar och vi behöver mer för att få den effekt vi vill ha. Vi går närmare och närmare våra egna gränser. Vi går över gränser och vi suddar ut gränser. Det pris vi får betala är att vi offrar oss själva. Vissa av oss började med detta som mycket unga. 

Jakten har sitt pris och hemligheterna växer. Att gå på gränsen gör oss osäkra och att vi tappar kontroll. Kontroll på att få vara i harmoni och balans. 

Hemligheten växer och så gör vår obalans. Vi blir blinda i vår jakt som redan för länge sedan gått över ett antal gränser.

Dessa gränser har jag prövat många gånger med samma resultat. Priset jag fick betala var alltid för dyrt.

Jag offrade mig själv. Mitt rykte och mitt namn. Mitt eget varumärke. 

Vad offrar du i din jakt? 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Johan Andersson
Ystadsvägen 28
121 49 Johanneshov
0762- 289948