Bloggen har flyttat till samtalforallablog.wordpress.com

måndag 16 november 2015

Jag är skör

Jag tror att det är precis så jag känt i helgen. Jag har känt mig skör. Jag har gjort saker och jag har tänkt mycket men också känt. Jag har blivit berörd och sinnena har varit mer öppna än på ett tag. Jag har blivit berörd och jag har lyssnat. Portarna som jag förut har haft kontroll över har i vissa stycken stått vid öppna. Allt detta har varit ok och är ok. 

Jag tycker om att jag berörs och jag tycker om att inte enbart mitt intellekt reagerar utan även min övriga kropp.

Jag tror att det är alla viktiga möten med människor jag haft i helgen och allt det som rivs upp i samband med terrordåden som påverkar mig. De startar upp något som är viktigt. Jag får energi av det samtidigt som jag kan sortera vad som är viktigt för mig och vad som inte är det. Jag ser både min litenhet och min storhet. Allt både börjar och slutar med mig själv och mina egna handlingar, tankar och känslor. Jag kan inte skylla på någon annan. Jag kan ha åsikter men det är en annan sak. 

Det är vad jag gör och hur jag tänker och känner som är kraften. Min energi är den som kan förändra inte någon annans. Att vi sedan kan göra det ihop är en styrka. Jag ser att min skörhet också är mitt vapen som gör att jag når så många fler inklusive mig själv med det jag vill än med mitt intellekt och min fysiska styrka. Mitt eget förstasteg kan förändra allt. 

Min skörhet gör att jag slappnar av och känner inte samma spändhet som jag ibland kan känna. Kroppen slappna av och mina tankar surrar inte lika mycket som det brukar. Jag känner efter mer än vad jag tänker. Jag är mer tyst och jag lyssnar mer. Jag berörs av andras känslolägen och försök. Jag möter andra bakom deras ord och reaktioner. Jag berörs.

Jag känner mig skör och det är ok. Kanske är det så att min skörhet är en av de portar som ska få vara öppna ibland för att det är ok att känna sig skör. 

Min skörhet är mina styrka. 

När jag slutar att vara skör har jag också slutat att leva.

Jag lever därför är jag skör. Jag är skör därför lever jag.

Kan du känna att det är ok att vara skör ibland?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Johan Andersson
Ystadsvägen 28
121 49 Johanneshov
0762- 289948