Bloggen har flyttat till samtalforallablog.wordpress.com

måndag 11 april 2016

Paus- ett sätt att stanna upp

Ibland behöver vi bara ta en paus. Bara ta en paus från allt. Paus från samtalet vi sitter i. Paus från bloggande. Paus från facebookande. paus från jobbet. Paus från relationen. Paus från bråket. Paus från barnen. Paus från drickandet, ätandet, rökandet, sexlivet och tränandet. Paus från dejtandet. Paus från solen eller varför inte paus från regn.

Paus är ett sätt att ta ny avstamp och stanna upp. Paus är ett sätt att jorda sig för att få perspektiv och betrakta vad det jag gör påverkar mig själv och andra. Paus är ett sätt att reflektera.

Många säger att paus i en relation är första steget ur en relation. Ja kanske är det så för de flesta särskilt om jag inte använder mig av pausen för att reflektera över vad jag själv vill. Ibland leder pausen till en förändring i den situationen jag var i innan pausen, ibland leder pausen till en justering och ibland blir det precis likadant som innan pausen. Allt styrs av hur jag använder pausen.

Jag har nog varit mindre bra på att använda mig av pausen och tillåta mig att ta den. Jag har mer sett till andra och försökt leva upp till vad andra vill istället för att stanna upp, ta en paus och sedan utifrån det fatta nya beslut. Paus är ett sätt att bestämma över sig själv. 

Vågar du ta en paus eller anpassar du dig till vad andra vill.

Idag är en dag jag är uppmärksam på att paus är en viktig del i att leva.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Johan Andersson
Ystadsvägen 28
121 49 Johanneshov
0762- 289948