Bloggen har flyttat till samtalforallablog.wordpress.com

söndag 26 juni 2016

Jag äger mig själv

Vad du än tror så är det inte sant. Vad du än känner så är det inte sant. Så länge du inte tror att du äger makten över dig själv att nå dit du vill. Du äger dig själv och du äger makten att förändra dig själv att tänk, göra och känna det du vill. 

När helst du känner dig tvingad eller styrd i en annan riktning så äger du möjligheten att ändra riktning igen. Ingen tvingar dig hur mycket du än påstått motsatsen. 

Historien är enbart en illusion skapad av dig själv och sparad av dig själv. Kanske har det hänt men inse att det som hänt är bara en återvändsgränd för att hålla dig kvar i smärtan. Historia är utan återvändo och har ingen lösning i då tid. 

Vill jag äga mig själv, mina tankar och känslor och i varje stund göra det jag vill är det enbart det jag behöver göra. Gör som du vill. Ta däremot reda på vad du vill så det inte blir som du vill men ändå inte. Allt som respekterar dig själv kan vara det du vill. Sådan som förminskar dig dess motsats. 

Jag ägnade allt för många år att sätta mig själv på andra plats maktlös inför det som hände utan tron om egen kraft att nå det som jag ville. Först när jag fann min del i allt försvann klagan på andra. Enbart när jag glömmer bort vad jag lärt mig möter jag en repris. 

Hamnar du i situationer där du tror att du  saknar möjlighet till att förändra din situation? 

Idag är en dag jag känner mig stark. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Johan Andersson
Ystadsvägen 28
121 49 Johanneshov
0762- 289948