Bloggen har flyttat till samtalforallablog.wordpress.com

söndag 31 juli 2016

Allt är möjligt - katastrof eller fullständig lycka

På något sätt är det uppenbart. Bit för bit börjar jag inse hur uppenbart det är att vi kan bli vad som helst. En del saker tar längre tid andra går fortare än vad jag tänkt mig. Den som går cirklar och slutat upp att leva sitt liv. Den som lever sina egna drömmar. Den som inte lever alls. Den som blir någon, någon annan trampar på. Den som är här och nu. Den som gräver ner sig i sin egen historia eller oroar sig för framtiden. Den som alltid kommer att begå samma misstag. Den som alltid finner vägar och den som aldrig finner något. Den som låter sig förföras av bekräftelser men saknar egen kraft att för sig. Den som lyckas med allt den företar sig.

Skillnaden är hårfin mellan de som lyckas och de som misslyckas. Den ena är bara ett steg före, tro inget annat för du kommer att missta dig. Katastrof eller framgång tar sig olika skepnader och det är du själv som behöver öppna ögonen för att verkligen kunna se. Kanske pågår det i denna stund, det är uppenbart att du inte väljer att se det som finns att se om du upplever att inget händer.

Varje dag vi vaknar är en ny dag. För de som inte vaknar igen har möjligheten helt släckts. Varje ny dag kan vi välja vad vi vill säga, vem vi vill vara ich hur vi vill beter oss. Vi kan väljer hur vi förhåller oss till allt som sker men också skapa det som inte sker. Allt ligger i våra egna händer helt fritt från hur andra agerar, hur sjuk eller fattig du är. Skillnaden är bara vad vi utgår ifrån. 

Att skylla på något är bara ett sätt att ge upp. Antingen för att du vill det eller för att du inte tror annat. Katastrofen är en bastard och lätt att finna. Segraren är den som når dit den själv vill nå oavsett om det är en synlig framgång eller en katastrof. 

Tänk att det ska ta ett helt liv för att inse att jag ägde alla möjligheter redan från början. Vad tacksam jag är min insikt inte kom senare. 

Kan du känna att du är en lyckans ost eller en förlorare? Vad säger det i sådant dig? 

Idag är en dag jag väljer att se att allt är möjligt.   


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Johan Andersson
Ystadsvägen 28
121 49 Johanneshov
0762- 289948