Bloggen har flyttat till samtalforallablog.wordpress.com

lördag 6 augusti 2016

Jag fyller år därför påminner jag mig själv

Åter igen har jag ökat mina år med ett. Fantastiskt att livet bjudit mig ett år till. Enligt statistiken är jag äldre än jag har kvar att leva. Samtidigt är inget självklart med livet, jag kan dö när som helst även fast jag kanske i stunden inte tänker att det är så. Jag behöver ändå ta hand om varje dag som om det var så. Varje dag är unik eftersom den givits mig och varje dag är min att göra det jag vill för att jag vill det. Varje dag har en början och ett slut sedan är det inte mer än minnen. Men just när dagen pågår är det mina beslut och mina handlingar som skapar den. Så har det varit sedan jag föddes och det var mina föräldrar som skapade denna möjlighet för mig. Utan mina föräldrar hade aldrig jag blivit jag så de ska ha all kredit för att de skapade mig. 

Idag vilket är min födelsedag så blir jag varje år påmind om att det inte alls är självklart att nästa år kommer att vara mig givet utan jag behöver ta vara på det jag har och den jag är. Jag behöver ta hand om mig själv och jag behöver ge mig själv all den kärlek jag behöver. Jag är värd att älskas och jag är värd att finnas. Jag är unik men inte mer unik än någon annan. Jag är jag och det ger mig stolthet. Jag gör så gott jag kan och det är helt ok.

Idag är en dag att komma ihåg att det är så. Idag är dagen jag behöver tänka och känna särskilt på just mig och min uppgift i livet. Jag finns till för mig och har en uppgift. Jag kan i stunden känna att jag älskar den här killen, jag.

Samtidigt som jag skriver detta märker jag hur svårt det är att sätta ord på min egen närvaro. Jag behöver träna mer på det. 

Kan du ibland känna att du glömmer bort dig själv och ditt eget värde? 

Idag är en dag att påminna mig om att livet inte är beständigt och att jag själv är värd att älskas. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Johan Andersson
Ystadsvägen 28
121 49 Johanneshov
0762- 289948