Bloggen har flyttat till samtalforallablog.wordpress.com

söndag 6 november 2016

Det sitter i dig

Vi behöver göra oss medvetna om att vi kommit till denna värld av en anledning och det gäller alla. Från den dag vi föddes var det meningen att vi skulle leva för det sitter i oss bar och en. Det var meningen att vi skulle leva på denna jord och för det har vi fått ett hjärta som bultar och som håller oss vid liv. Ett hjärta som ger energi och som ger oss kärlek. Vårt eget hjärta. Det sitter i oss.

Det är när vi tvivlar på vår egen existens och där våra tankar far iväg och skapar känslor, som vi missköter det som sitter i oss. Det är när vi börjar att medvetet eller omedvetet förstöra vår kropp eller vår själ vi startat upp för att tvivla på vår egen existens. 

Ditt hjärta sitter i dig och det slår för dig. Du kan dela ditt hjärta med någon annan men det sitter i dig för att slå för dig. Ditt hjärta är ditt och bara ditt och har kommit till av en anledning och det är för att ge dig liv. Ditt hjärta är ditt och det slår för dig. 

Det finns många hjärtan som slår för var och en. Många hjärtan som får en chans att slå men också de som slutat slå. De som slutat att slå är de som inte haft ork att gå vidare utan har slutat att slå. Kanske var det av sjukdom och olycka eller så var det för att dessa hjärtan inte hade någon som tog hand om dem. Hjärtan som inte fick den chans de borde fått. Hjärtan som  inte fick den kraft de behövde. Hjärtan där tvivlet var större än längtan att leva. Hjärtan som inte fick en chans. Ditt hjärta är ditt. 

Det fanns stunder jag tvivlade på min egen kärlek till mig själv. Det fanns stunder när jag misskötte mig och när jag  tog risker jag inte borde. Stunder när jag riskerade för att jag inte visste att ta hand om mitt hjärta. Mitt hjärta är mitt.

Hur tar du hand om dig och hur gör du för att ge ditt hjärta en chans att slå. Ditt hjärta är ditt. 

Idag är en dag jag särskilt tänker på mitt eget hjärta. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Johan Andersson
Ystadsvägen 28
121 49 Johanneshov
0762- 289948